Monday 26 May 2014

PERAK RIVERVIEW RESORT KUALA KANGSAR PERAK


riverview resort menggunakan strategi kualitas total – dalam perhidmatan dan layanan. Janji kami adalah pada lokasi kami, resort kami, mempunyai kawasan menyenangkan, menyegarkan, perhidmatan layanan yang terbaik dan keselamatan yang selamat.Strategic Assumptions:
• Orang akan menginginkan menginap di resort kami.• antranya diadakan aktiviti yang baik dan sihat.• kelengkapan yang cukup pada tetamu yang menginap di resort kami.• resort kami juga berdekatan dengan pelbagai tempat bersejarah,view sungai dan jabatan,dan pembuat labu sayong• kami disini juga menawar kan pelbagai kamudahan seperti menyewa dewan,event setting,kawasan kami juga amat      diberi untuk melakukan upacara perkahwinan atau pelbagai lagi.



di sini juga kami akan menyediakan bilik penginapan yang selesa dan mempunyai padangan sungai perak.kepada tetamu kami juga akan kami sentiasa berhidmat dari masa ke semasa bagi keselesaan tetamu penginapan yang menginap di resort kami.ini adalah contoh atau bilik penginapan yang kami sediakan dengan harga yang berpatutan.nikmati keselesaan di bilik penginapan resort kami:-







di samping itu, kami menyediakan kemudahan tempat menjamu selera yang telah kami sediakan di kawasan yang selesa.dengan itu,juga kami,menyediakan tempat berhawa dingin.di sini juga,sesuai untuk dijadikan tempat persendirian (privasi) metting bagi memudahkan pelanggan penginapan kami membuat mesyuarat penting.dan kami juga menyediakan contoh vip room kami.



Riverview resort juga menjadi 15 Tempat Menarik di Kuala Kangsar dan Sekitarnya


jom kita jalan-jalan di Malaysia pula. Tahun ini tahun Melawat       Malaysia, kan? Apa kata kalau kita turut sama menjayakan program nasional ini. Orang luar negara pun datang meneru-neru ke tempat kita. Mengapa kita tidak? :
di sini juga kami bersertakan dengan pelbagai menarik.antara seperti yang kami paparkan suasana baru kami.selamat menginap dan selmat bercuti.




















 KAWASAN 15 TERBAIK DI MALAYSIA

di antaranya peta yang terdapat riverview resort menjadikan 15 tempat yang terbaik di malaysia dan mempunyai kawasan yang bersejerah dan yang terbaik.





LATAR BELAKANG RESORT KUALA KANGSAR
Riverview resort perak yang kini lebih dikenali sebagai Riverview Perak yang berkeluasan sekitar 5 ekar persegi dan mula dibina pada tahun 1998 melalui peruntukan dari Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Jabatan Landskap Negara serta Kerajaan Negeri Perak dengan jumlah kos sebanyak RM 4.15 juta.

   Pembinaan resort ini telah disiapkan pada akhir Mac 2000 dan mula beroperasi pada 1 April 2000 dimana Majlis Daerah Kuala Kangsar (kini dikenali sebagai Majlis Perbandaran Kuala Kangsar) telah diperakukan untuk menguruskan resort ini secara sepenuhnya. Tuan Haji Rahim Bin Saleh selaku Yang Dipertua Majlis Daerah Kuala Kangsar pada masa itu adalah antara pencetus idea bagi melaksanakan pembinaan resort tersebut.

   Lokasi resort ini yang terletak di tepian Sungai Perak yang bersebelahan dengan Jambatan Sultan Abdul Jalil yang megah berdiri adalah merupakan resort yang terbesar di Bandar Diraja Kuala Kangsar. Panaroma menghadap Sungai Perak menjanjikan ketenangan dan kedamaian bagi para pengunjungnya. Deretan meja santai dihadapan resort ini memberi peluang kepada para pengunjungnya menghirup udara segar dan nyaman.

   Selain itu, pelbagai kemudahan lain disediakan antaranya kemudahan penginapan, cafe restoran, dewan seminar, taman permainan, trek jogging dan kemudahan rekreasi yang lain. Bagi mereka yang ingin menyusuri sepanjang Sungai Perak, resort ini juga menyediakan perkhidmatan bot persiaran dengan kadar tambang yang berpatutan.

Mulai tahun 2008, pengurusan Resort Sungai Perak telah diswastakan kepada Awan Bayu Sdn. Bhd untuk memastikan kualiti perkhidmatan akan terus berkekalan pada tahap optima. 


No comments:

Post a Comment